בתהליך של קידום דיגיטלי, שמירה על אחידות המותג היא המפתח להצלחה, ובדיוק לשם כך קיים ספר מותג. אך במה מדובר? ובכן, ספר מותג הוא מסמך המגדיר את הזהות הגרפית והתקשורתית של המותג, ובו כללי ההתנהגות האידיאולוגיים והעיצוביים להם המותג מתחייב. הספר כולל הנחיות לגבי השפה, הגרפיקה, הצבעים, הפונטים, המסרים, הערכים ועוד, והינו מסייע להבטיח שתהליך הקידום והמיתוג מתבצע באופן עקבי בכל הפלטפורמות, מה שתורם גם לזיהוי מהיר של המותג, וגם לחיזוק האמון בקרב הלקוחות. למעשה, ספר מותג הוא קריטי לתהליך המיתוג של העסק מכיוון שהוא קובע את התדמית של העסק ואת קווי האופי של המותג שאיתם יפרצו לשוק, וחשוב מכך, לתודעה של הציבור.
הקמת זהות החברה וגיבוש הייצוג האחיד שלה בכל הממשקים
מחקר וניתוח
בשלב הראשון של התהליך ליצירת ספר מותג, צוות הקידום והמיתוג שלנו מתחיל לבצע מחקרי שוק במטרה לזהות ולאפיין את קהלי היעד, את המתחרים הבולטים במרחב הדיגיטלי, ובכלל את נוף השוק. בנוסף, מתבצעת בדיקת מותג מקיפה שכוללת סקירה של מצב המותג הנוכחי ובפרט פערים שקיימים והזדמנויות.
פיתוח אסטרטגיה למותג
חלק חשוב (מאוד!!) במיתוג של עסק הוא עיצוב הלוגו שלו. לשם כך צוות הגרפיקאים שלנו מתחיל בבניית לוגו והגדרת הצבעים הראשיים והמשניים של המותג במפרט מדויק (Pantone, CMYK, RGB, HEX), טיפוגרפיה (הגדרת הגופנים הראשיים והמשניים לאחידות המותג), איקונוגרפיה (עיצוב סמלים מותאמים אישית שמשקפים את סגנון המותג), וסגנון צילום המותאם לקווי האופי והדימוי של המותג.
פיתוח זהות ויזואלית
צוות האוטומציה שלנו מבצע שימוש במערכת קליטת נתונים אוטומטית אשר אוגרת נתונים על לקוחות ולידים ממגוון רחב של מקורות (כמו מדיה חברתית, אתרים, דואר אלקטרוני, ועוד), ובמערכת דירוג לידים שמצביעה על הלידים ה"פוריים" ביותר. המטרה למקד את אסטרטגיית השיווק ולמקסם את המכירות.
פיתוח זהות מילולית
צוות התוכן ביחד עם צוות הקידום פועל לגבש הנחיות ל"גוון הקול" של המותג, הן מבחינת סיפור המותג וההיסטוריה שלו, והן מבחינת המשימה, החזון והערכים שלו.
הנחיות לנכסים דיגיטליים
כיוון שבניית ספר מותג עוסקת בהנחיות רבות שיקבעו את התדמית של המותג, הצוות שלנו בונה הנחיות לעיצוב אתר העוסקות במספר אלמנטים כמו כותרות, תחתיות, כפתורים ואלמנטים אחרים של ממשק משתמש, והנחיות לרשתות חברתיות העוסקות בהגדרת תמונות פרופיל, תמונות שער, פורמטים של פוסטים, וסגנונות.
טמפלטים לעיצוב פרטי המותג
בין אם מדובר בחוברות ופליירים, באנרים, פרסומות PPC וכן הלאה, הצוות המגוון שלנו מקפיד על מראה אחיד וסינרגיה בין כלל העיצובים.
הנחיות שימוש והגבלות
בספר מותג חשוב מאוד שגם יהיה כתוב מה לא לעשות! לכן, הצוות שלנו מקפיד לציין שימוש נכון בלוגו בהשוואה לשימוש לא נכון, שימוש לא נכון בצבעים כולל המחשה של מה לא לעשות עם צבעי המותג, ושימוש לא נכון בטיפוגרפיה כדי להבטיח שהגופנים תמיד יכללו את המרווח המדויק.
ניטור ואכיפה
מעבר לכך שצוות הקידום שלנו מבצע מעקב שוטף באמצעות מערכות חכמות כדי לוודא שקיימת אחידות למותג בכל הערוצים השונים, הם גם מקפידים לבצע "רענון למותג" בהתאם לשינויים בחברה ובשוק ולעדכן אותם בספר מותג.
מעוניינים בבניית ספר מותג?
כדי לבנות ספר מותג מושלם לעסק שלכם, תהליך העבודה שלנו קודם כל מתבסס על הבנה מעמיקה של הצרכים והמטרות שלכם. כאשר אתם בוחרים בנו, אתם מקבלים לא רק את הידע המקצועי הכרוך בבניית המותג, אלא גם שירות אישי, מסור, ומחויב. צרו עמנו קשר עוד היום, צוות המומחים שלנו ישמח לעמוד לשירותכם.